RADYOFREKANS YÖNTEMİ
Ana Sayfa / Radyofrekans Yöntemi

Radyofrekans nedir?
Daha önceleri kardiyoloji, plastik cerrahi, nöroşirurji, onkoloji gibi branşlarda kullanılan radyofrekans yöntemi, 1998 yılından bu yana kulak burun boğaz hekimleri tarafından da kullanılmaya başlanmıştır. Radyofrekans yönteminde, radyo dalgaları özel elektrotlar aracılığıyla belli frekanslarda uygulanacak bölgenin mukozası altına verilir ve burada kontrollü, lokal bir ısı artışı meydana getirilir. Bu ısı artışı dokuda bulunan proteinlerin denatürasyonuna neden olur. Yaklaşık 2-3 hafta sonra dokunun hacminde azalma meydana gelir. Radyofrekans enerjisi ile dokuda oluşturulan ısı, mukoza altında yer alan salgı hücrelerinin (sekretuar hücre) de sayıca azalmasına neden olur. Bu da örneğin alerjik nezleli (alerjik rinit) hastalarda istenmeyen aşırı burun akıntısının azaltılmasını sağlar. Radyofrekansın en önemli avantajı kontrollü bir yöntem olduğu için, etkisini doku içinde gösterip, doku yüzeyine zarar vermemesidir.

Radyofrekans yöntemi nerelere uygulanabilir?
1. Alt konka ( burun etleri)
2. Yumuşak damak
3. Tonsil (bademcik)
4. Dil kökü

Radyofrekans hangi hastalıkların tedavisinde kullanılır?
1. Konka dediğimiz, halk arasında burun eti diye bilinen yapıların aşırı büyüyüp burundan havanın geçişine izin vermediği ve hastanın burun tıkanıklığından yakındığı konka hipertrofilerinin tedavisinde,
2. Horlama tedavisinde,
3. Uyku apnesi tedavisinde,
4. Kronik tonsillit (kronik bademcik iltihabı) tedavisinde,
5. Ağız kokusu tedavisinde

Hastanede yatmam gerekiyor mu?
Hayır. Radyofrekans uygulanması çok kolay ve hasta açısından oldukça konforlu bir yöntemdir. Muayenehane şartlarında rahatlıkla yapılır. Hastaneye yatmayı gerektirmez. Çoğunlukla genel anestezi almanıza gerek yoktur.

Radyofrekans nasıl yapılıyor?
Öncelikle uygulanacak bölgeye lokal anestezi yapıldıktan sonra özel elektrotlar yardımıyla radyofrekans enerjisi doku içine verilir. İşlem yaklaşık 10-15 dakika sürer.

Bu işlemi yaptırdıktan sonra nelere dikkat etmem gerekiyor?
İşlem bittikten sonra normal yaşantınıza hemen dönebilirsiniz. Yemede, içmede, günlük aktivitelerinizde herhangi bir kısıtlama söz konusu değildir. İşinize hemen gidebilirsiniz. Genellikle antibiyotik, hatta ağrı kesici kullanmaya bile gerek kalmamaktadır.

Doktorumu tekrar ne zaman ziyaret etmeliyim?
Radyofrekans uygulandıktan sonra 4. ya da 5. günlerde hastalar kontrole çağırılır. Burun içinde yapışkan bir salgı meydana geleceği için bunun doktorunuz tarafından temizlenmesi rahat etmeniz açısından önemlidir. Bundan sonraki kontroller için doktorunuz sizi bilgilendirecektir. Radyofrekans uygulandıktan sonraki dönemde şikayetlerim ne zaman sona erecek? Eğer radyofrekans burun etlerine yani alt konkalara uygulandıysa 2. günden itibaren burnunuzun tıkanıklığında artış meydana gelebilir. Bu, uygulama bölgesindeki şişlik yani ödeme bağlıdır. Beklenilen bir durumdur. 2-3 hafta boyunca dokudaki küçülmeye bağlı olarak tıkanıklığınız gittikçe azalacak ve 3. haftadan itibaren nefes almanın ne demek olduğunu anlayacaksınız. Burun tıkanıklığı için genellikle 1-2 seans radyofrekans yeterli olmaktadır. Yumuşak damak ve bademcik bölgelerine radyofrekans uygulandıktan sonra ise ciddi ağrılarınız olmaz. Burada doku hacmi burun etlerine nazaran daha fazla olduğundan 3-4 seans radyofrekans uygulamak gerekebilir.